SZUPER JOGSI AUTÓSISKOLA Budapest, VII.Ker. Erzsébet Krt. 4. fsz 4.     Mobil: 06-70-515-5913

Parkolás - Megfordulás

 

M1 - Beállás várakozóhelyre jobbra előre 90º-os szögben, majd visszatolatás a szem-közti sávba:

 

 

 

o Követelmény

 A feladatot két várakozó jármű közé történő parkolással kell végrehajtani úgy, hogy a feladat végrehajtása után a jármű kijelölt várakozó helyen az előírásoknak megfelelően (a vonalra nem ráállva) helyezkedjen el.

A vizsgázó a személygépkocsival a manővernek megfelelően, szabályosan elhelyezkedve, jobbra kanyarodási szándékát jelezve, a megfelelő körültekintéssel előremenetben finom sebességtartással, a beálláshoz szükséges íven haladva (a személygépkocsi helyzetétől függő iránymódosításokkal) álljon be a várakozó járművek közé. Beálláskor, korrigáláskor a személygépkocsi mozgásának megfelelő irányba nézzen, valamint előre és oldalra pillantásokkal ellenőrizze a manőver helyességét. Rögzítse kézifékkel a személygépkocsit, majd hátramenetben balra haladva álljon ki úgy a kiállási iránynak megfelelő irányjelzést alkalmazva, hogy az eredeti iránnyal szemközti sávba érkezzen meg. A vizsgázónak a manőver végrehajtása alatt mindig a jármű mozgásának megfelelő irányjelzést kell adnia.

Hibavonalat kell adni, ha

 a parkolás után 40 cm-nél kisebb az oldaltávolság a mellette parkoló járműtől,

 a jármű hossztengelye nagymértékben eltér a parkolóhely tengelyétől,

(ebben az esetben hibavonalat kell adni).

 másodszori javítással sem sikerült a feladatot végrehajtani, ebben az esetben a vizsga sikertelen.

 

Feladat megoldása

Beállás 90º-os szögben kapubejáróba előremenetben jobbra - kiállás

Fontos, hogy úgy állj oda a feladathoz, hogy minél nagyobb ívben tudj rákanyarodni a beállásra.

Húzódj be irányjelzővel, a felezővonalra!

(A gyakorlatot csúsztatott 1-esben hajtjuk végre.)

 

 

Az irányjelzőt kapcsold be abba az irányba, amerre a kocsi orrával menni fogsz. (Jobbra) Egyenletes sebességgel addig haladj egyenesen előre, amíg a vállad el nem éri a melletted lévő autó első oldalát, ekkor tekerd a kormányt jobbra határozottan (2 kör jobbra). Ezzel a módszerrel a kocsi orra bemegy a két autó közé.

 

 

A kocsi orrát tartsd a távolabbi autó eleje közelében, de a kocsi orrát ne engedd túl közelre. (2 kör balra) Erre azért van szükség, hogy a kocsi hátsó kerekei, amik kisebb ívben követik az elsőt, be tudjanak jönni középre.

Azután, hogy a kocsi orra elinduljon középre, tekerj a kormányon 2 kört jobbra.

Mire a kocsi orra egyenlő távolságra kerül oldalt, addigra a kormányt tekerd egyenesbe, (2 kör balra) így hátrafelé, ha kitolatsz, nem fogod a kocsi orrával elvinni valamelyik autó sarkát.

 

 

A váltót tedd üresbe, a kéziféket húzd be, a lábad tedd a padlóra!

Kitolatásnál fordulj hátra, az irányjelzőt kapcsold balra.

Menj egyenesen, amíg a kocsi orra egy vonalba nem kerül az autók elejével és csak akkor tekerd a kormányt. Csak addig tolass hátra, hogy el tudj menni a beálló előtt.

Az irányjelzőt mindig abba az irányba kapcsoljad, amerre a kocsi orra, vagy fara menni fog, ha előre megy a kocsi, előre nézz, ha hátra megy a kocsi, hátra nézzél.

Ha nagyon kicsi a kanyar íve, akkor az autó túlsó oldaláig menj tovább, és ott kezd el tekerni a kormányt, majd egy tolatás után javíts!

Hiba esetén lehet javítani!

Hibák:

Ha későn tekered alá a kormányt, a kocsi bal sarka túl közel kerül a másik autó bal sarkához.

 

 

Ha korán tekered alá a kormányt, a kocsi jobb sarka túl közel kerül a másik autó jobb sarkához.

 

 

 Tanács: A forgalomban a „rutin” feladatokat (parkolás stb.) 1-es. (csúsztatott 1-es) sebességi fokozatban kell végrehajtani, hogy mindenre legyen idő odafigyelni.

A feladatnak akkor van vége, ha

            1. kézifék be van húzva

            2. sebességváltó kar üresbe van téve

            3. pedálok fel vannak engedve

            4. irányjelző ki van kapcsolva

(A gépkocsi motorját nem kell kikapcsolni.)

 

 

M2 - Beállás várakozóhelyre balra előre 90º-os szögben, majd visszatolatás a szem-közti sávba:

 

 

o Követelmény

 A feladatot két várakozó jármű közé történő parkolással kell végrehajtani úgy, hogy a feladat végrehajtása után a jármű kijelölt várakozó helyen az előírásoknak megfelelően (a vonalra nem ráállva) helyezkedjen el. A vizsgázó a személygépkocsival a manővernek megfelelően, szabályosan elhelyezkedve, balra kanyarodási szándékát jelezve, a megfelelő körültekintéssel előremenetben finom sebességtartással, a beálláshoz szükséges íven haladva (a személygépkocsi helyzetétől függő iránymódosításokkal) álljon be a várakozó járművek közé. Beálláskor, korrigáláskor a személygépkocsi mozgásának megfelelő irányba nézzen, valamint előre és oldalra pillantásokkal ellenőrizze a manőver helyességét. Rögzítse kézifékkel a személygépkocsit, majd hátramenetben jobbra haladva álljon ki úgy - a kiállási iránynak megfelelő irányjelzést alkalmazva -, hogy az eredeti iránnyal szemközti sávba érkezzen. A vizsgázónak a manőver végrehajtása alatt mindig a jármű mozgásának megfelelő irányjelzést kell adnia.

Hibavonalat kell adni, ha

 a parkolás után 40 cm-nél kisebb az oldaltávolság a mellette parkoló járműtől,

 a jármű hossztengelye nagymértékben eltér a parkolóhely tengelyétől,

(ebben az esetben hibavonalat kell adni).

 másodszori javítással sem sikerült a feladatot végrehajtani, ebben az esetben a vizsga sikertelen.

Feladat megoldása

Beállás 90º-os szögben kapubejáróba előremenetben Balra - kiállás

Húzódj be irányjelzővel, a felezővonal mellé, (Ne a baloldalra!)

(A gyakorlatot csúsztatott 1-esben hajtjuk végre.)

 

 

Az irányjelzőt kapcsold be abba az irányba, amerre a kocsi orrával menni fogsz. (Balra) Egyenletes sebességgel addig haladj egyenesen előre, amíg a vállad el nem éri a melletted lévő autó első oldalát, ekkor tekerd a kormányt balra határozottan.(2 kör balra) Ezzel a módszerrel a kocsi orra bemegy a két autó közé.

 

 

A kocsi orrát tartsd a távolabbi autó eleje közelében, de a kocsi orrát ne engedd túl közelre. (2 kör jobbra) Erre azért van szükség, hogy a kocsi hátsó kerekei, amik kisebb ívben követik az elsőt, be tudjanak jönni középre.

Azután, hogy a kocsi orra elinduljon középre, tekerj a kormányon 2 kört balra

Mire a kocsi orra egyenlő távolságra kerül oldalt, addigra a kormányt tekerd egyenesbe, (2 kör jobbra) így hátrafelé, ha kitolatsz, nem fogod a kocsi orrával elvinni valamelyik autó sarkát.

 

 

A váltót tedd üresbe, a kéziféket húzd be, a lábad tedd a padlóra! Kitolatásnál fordulj hátra, az irányjelzőt kapcsold jobbra. Kitolatásnál menj egyenesen, amíg a kocsi orra egy vonalba nem kerül az autók elejével és csak akkor tekerd a kormányt. Csak addig tolass hátra, hogy el tudj menni a beálló előtt.

Az irányjelzőt mindig abba az irányba kapcsoljad, amerre a kocsi orra, vagy fara menni fog, ha előre megy a kocsi, előre nézz, ha hátra megy a kocsi, hátra nézzél.

Hiba esetén lehet javítani!

 

Hibák:

Ha későn tekered alá a kormányt, a kocsi jobb sarka túl közel kerül a másik autó jobb sarkához.

 

 

Ha korán tekered alá a kormányt, a kocsi bal sarka túl közel kerül a másik autó bal sarkához.

 

 

Tanács: A forgalomban a „rutin” feladatokat (parkolás stb.) 1-es (csúsztatott 1-es) sebességi fokozatban kell végrehajtani, hogy mindenre legyen idő odafigyelni.

A feladatnak akkor van vége, ha

            1. kézifék be van húzva

            2. sebességváltó kar üresbe van téve

            3. pedálok fel vannak engedve

            4. irányjelző ki van kapcsolva

(A gépkocsi motorját nem kell kikapcsolni.)

 

 

M3 - Beállás várakozóhelyre jobbra hátra 90º-os szögben:

 

 

o Követelmény

 A feladatot két várakozó jármű közé történő parkolással kell végrehajtani úgy, hogy a feladat végrehajtása után a jármű kijelölt várakozó helyen az előírásoknak megfelelően (a vonalra nem ráállva) helyezkedjen el. A vizsgázó a személygépkocsival a manővernek megfelelően, szabályosan elhelyezkedve, jobbra kanyarodási szándékát jelezve, a meg-felelő körültekintés után induljon el hátramenetben finom sebességtartással, a beálláshoz szükséges íven haladva (a személygépkocsi helyzetétől függő iránymódosításokkal) álljon be a várakozó járművek közé. Beálláskor, korrigáláskor a személygépkocsi mozgásának megfelelő irányba nézzen, valamint előre és oldalra pillantásokkal ellenőrizze a manőver helyességét. Rögzítse kézifékkel a személygépkocsit, majd előremenetben balra haladva álljon ki úgy a kiállási iránynak megfelelő irányjelzést alkalmazva, hogy az eredeti iránnyal szemközti sávba

érkezzen meg. A vizsgázónak a manőver végrehajtása alatt mindig a jármű mozgásának megfelelő irányjelzést kell adnia.

Hibavonalat kell adni, ha

 a parkolás után 40 cm-nél kisebb az oldaltávolság a mellette parkoló járműtől,

 a jármű hossztengelye nagymértékben eltér a parkolóhely tengelyétől,

(ebben az esetben hibavonalat kell adni).

 másodszori javítással sem sikerült a feladatot végrehajtani, ebben az esetben a vizsga sikertelen.

Feladat megoldása

Beállás 90º-os szögben várakozóhelyre hátramenetben jobbra – kiállás

Fontos, hogy úgy állj oda a feladathoz, hogy minél nagyobb ívben tudj rákanyarodni a beállásra.

(A gyakorlatot csúsztatott 1-esben hajtjuk végre.)

Az irányjelzőt kapcsold be jobbra. A feneked tedd ki oldalra, hogy hátranézés közben ne törjön ki a derekad. Egyenletes sebességgel csúsztatott 1-esben, addig menj hátra, amíg az autó hátulja egy vonalba kerül a melletted lévő autó hátuljával.

 

 

Ekkor tekerd a kormányt jobbra határozottan.(2 kör jobbra) és a kocsi jobb hátsó sarkát közelítsd rá a másik autó jobb sarkára (60-cm).

 

 

Azután ellenőrizd, hogy a kocsi baloldala is el fér-e a másik oldalon!

 

 

Amikor az oldalak majdnem párhuzamosak, tekerj a kormányon két kört balra, hogy az első kerék egyenesbe álljon. A két parkoló kocsi hátsó sarkai közé állítsd be az autó hátulját, állj meg és nézz hátra. Ezután figyeld a kocsik első sarkai és a tükrök közötti távolságot.

 

 

Amelyik messzebb van, abba az irányba fordítsd a kormány alsó vasát. Nézz hátra, és ha az autók tükrei egy vonalba érnek, állj meg. Ne engedd túl a kocsi hátulját. Az irányjelző ha kikapcsol, nem kell vissza kapcsolni.

Ha elrontottad, menj előre és állítsd a kocsi hátulját a két autó hátulja közé, hogy hátrafelé már csak egyenesen keljen menned.

Kifelé használd az irányjelzőt, és ha az autó orra már elment melletted, csak akkor tekerd a kormányt balra. Ha nagyon kicsi a kanyar íve, akkor az autó túlsó oldaláig menj tovább és ott kezd el tekerni a kormányt, majd egy tolatás után javíts!

Hiba esetén lehet javítani!

Tanács: A forgalomban a „rutin” feladatokat (parkolás stb.) 1-es (csúsztatott 1-es) sebességi fokozatban kell végrehajtani, hogy mindenre legyen idő odafigyelni.

A feladatnak akkor van vége, ha

            1. kézifék be van húzva

            2. sebességváltó kar üresbe van téve

            3. pedálok fel vannak engedve

            4. irányjelző ki van kapcsolva

(A gépkocsi motorját nem kell kikapcsolni.)

 

 

M4 - Beállás várakozóhelyre balra hátra 90º-os szögben:

 

 

o Követelmény

 A feladatot két várakozó jármű közé történő parkolással kell végrehajtani úgy, hogy a feladat végrehajtása után a jármű kijelölt várakozó helyen az előírásoknak megfelelően (a vonalra nem ráállva) helyezkedjen el. A vizsgázó a személygépkocsival a manővernek megfelelően, szabályosan elhelyezkedve, balra kanyarodási szándékát jelezve, a megfelelő körültekintés után induljon el hátramenetben finom sebességtartással, a beálláshoz szükséges íven haladva (a személygépkocsi helyzetétől függő iránymódosításokkal) álljon be a várakozó járművek közé. Beálláskor, korrigáláskor a személygépkocsi mozgásának megfelelő irányba nézzen, valamint előre és oldalra pillantásokkal ellenőrizze a manőver helyességét. Rögzítse kézifékkel a személygépkocsit, majd előremenetben jobbra haladva álljon ki úgy a kiállási iránynak megfelelő irányjelzést alkalmazva, hogy az eredeti iránnyal szemközti sávba érkezzen meg. A vizsgázónak a manőver végrehajtása alatt mindig a jármű mozgásának megfelelő irányjelzést kell adnia.

Hibavonalat kell adni, ha

 a parkolás után 40 cm-nél kisebb az oldaltávolság a mellette parkoló járműtől,

 a jármű hossztengelye nagymértékben eltér a parkolóhely tengelyétől,

(ebben az esetben hibavonalat kell adni).

 másodszori javítással sem sikerült a feladatot végrehajtani, ebben az esetben a vizsga sikertelen.

Feladat megoldása

Beállás 90º-os szögben várakozóhelyre hátramenetben balra – kiállás

Húzódj be a felezővonal mellé, (Ne a baloldalra!)

(A gyakorlatot csúsztatott 1-esben hajtjuk végre.)

Az irányjelzőt kapcsold be balra. A feneked tedd ki oldalra, hogy hátranézés közben ne törjön ki a derekad.  Egyenletes sebességgel csúsztatott 1-esben, addig menj hátra, amíg az autó hátulja egy vonalba kerül a melletted lévő autó hátuljával.

 

 

Ekkor tekerd a kormányt balra határozottan.(2 kör balra) és azután ellenőrizd, hogy az autó orra el fér-e a szemben parkoló autóktól!

 

 

Azután a kocsi bal hátsó sarkát közelítsd rá a másik autó bal sarkára (60-cm).

 

 

Azután ellenőrizd, hogy a kocsi jobb oldala is el fér-e a másik oldalon!

 

 

Amikor az oldalak majdnem párhuzamosak, tekerj a kormányon két kört jobbra, hogy az első kerék egyenesbe álljon.

A két parkoló kocsi hátsó sarkai közé állítsd be az autó hátulját, állj meg és nézz hátra.

Ezután figyeld a kocsik első sarkai és a tükrök közötti távolságot.

Amelyik messzebb van, abba az irányba fordítsd a kormány alsó vasát. Nézz hátra, és ha az autók tükrei egy vonalba érnek, állj meg. Ne engedd túl a kocsi hátulját. Az irányjelző ha kikapcsol, nem kell vissza kapcsolni.

 

 

Ha elrontottad, menj előre és állítsd a kocsi hátulját a két autó hátulja közé, hogy hátrafelé már csak egyenesen keljen menned.

Kifelé használd az irányjelzőt, és ha az autó orra már elment melletted, csak akkor tekerd a kormányt jobbra.

Ha nagyon kicsi a kanyar íve, akkor az autó túlsó oldaláig menj tovább és ott kezd el tekerni a kormányt, majd egy tolatás után javíts!

Hiba esetén lehet javítani!

Tanács: A forgalomban a „rutin” feladatokat (parkolás stb.) 1-es (csúsztatott 1-es) sebességi fokozatban kell végrehajtani, hogy mindenre legyen idő odafigyelni.

A feladatnak akkor van vége, ha

            1. kézifék be van húzva

            2. sebességváltó kar üresbe van téve

            3. pedálok fel vannak engedve

            4. irányjelző ki van kapcsolva

(A gépkocsi motorját nem kell kikapcsolni.)

 

 

M5 - Parkolás úttal párhuzamosan előremenetben:

 

 

o Követelmény

 A feladatot két várakozó jár mű közé történő parkolással kell végrehajtani úgy, hogy a feladat végrehajtása után a jármű kijelölt várakozó helyen az előírásoknak megfelelően helyezkedjen el. A várakozó járművek között a távolság kb. 12-15 méter legyen. A helyes várakozási pozíció eléréséhez szükséges esetén tolatással korrigálja a járművet. Beálláskor, korrigáláskor a személygépkocsi mozgásának megfelelő irányba nézzen, valamint előre és oldalra pillantásokkal ellenőrizze a manőver helyességét. Rögzítse kézifékkel a személygépkocsit, majd előremenetben kiállva – a megfelelő irányjelzés alkalmazásával - haladjon tovább. A vizsgázónak a manőver végrehajtása alatt mindig a jármű mozgásának megfelelő irányjelzést kell adnia.,

Hibavonalat kell adni, ha

 a parkolás után 30 cm-nél nagyobb az oldaltávolság a járdaszegélytől,

 a jármű hossztengelye nagymértékben eltér a járdaszegély vonalától,

(ebben az esetben hibavonalat kell adni).

 másodszori javítással sem sikerült a feladatot végrehajtani, ebben az esetben a vizsga sikertelen.

Feladat megoldása

Parkolás előremenetben jobbra (orral) Ez egy nagyjából orral, pontosan farral parkolást jelent.

A helyet a tanuló választja ki.

Olyan helyet keressen, ami két kocsi parkolására elegendő, ugyanis az orral beállás nagyobb helyet igényel, mint a farral (hátramenetben) parkolás.

EZ MAXIMUM 3 AUTÓNYI PARKOLÓ HELY LEHET!

 

 

A tanuló először tegye ki az irányjelzőt, azután a gépkocsisor mellett 1 ajtónyitásnyira haladjon párhuzamosan, a kiválasztott beálló felé. Ahogy megérkezett a beálló elé, csúsztatott 1-esben kezdje el a gyakorlatot.

 

 

Amikor a beálló előtti autó orra a tanuló orrával egy vonalba ér, tekerje a kormányt jobbra, és közelítse meg a járdaszegélyt kb. 1 méterre.

 

 

 

Azután az első autó jobb rendszámtábláját, de csak annyira, hogy ne menjen neki.

 

 

Utána kapcsoljon hátramenetbe, nézzen hátra, a kormányt tekerje a járdaszegély irányába, és az autó sárvédőjét engedje rá a járdaszegélyre. Amikor a sárvédő rámegy a járdaszegélyre, tekerje a kormányt el balra.

 

 

Ha az autó oldala párhuzamos lesz a járdaszegéllyel, álljon meg.   a kéziféket húzza be, a sebességváltót tegye üresbe, a pedálokat engedje fel, az irányjelzőt kapcsolja ki.

 

 

Ha a hátsó kerék a járdának ütközne, vagy távolabb van, mint 30cm, semmi baj, lehet javítani.

Tanács: A forgalomban a „rutin” feladatokat (parkolás stb.) 1-es (csúsztatott 1-es) sebességi fokozatban kell végrehajtani, hogy mindenre legyen idő odafigyelni.

A feladatnak akkor van vége, ha

            1. kézifék be van húzva

            2. sebességváltó kar üresbe van téve

            3. pedálok fel vannak engedve

            4. irányjelző ki van kapcsolva

(A gépkocsi motorját nem kell kikapcsolni.)

 

 

M6 - Parkolás úttal párhuzamosan hátramenetben:

 

 

 Követelmény

 A feladatot két várakozó jármű közé történő parkolással kell végre-hajtani úgy, hogy a feladat végrehajtása után a jármű kijelölt várakozó helyen az előírásoknak megfelelően (a vonalra nem ráállva) helyezkedjen el. A várakozó járművek között a távolság ne legyen több 7 méternél. Beálláskor, korrigáláskor a személygépkocsi mozgásának megfelelő irányba nézzen, valamint előre és oldalra pillantásokkal ellenőrizze a manőver helyességét. Rögzítse kézifékkel a személygépkocsit, majd előremenetben kiállva a megfelelő irányjelzés alkalmazásával haladjon tovább. A vizsgázónak a manőver végrehajtása alatt mindig a jármű mozgásának megfelelő irányjelzést kell adnia.

Hibavonalat kell adni, ha

 a parkolás után 30 cm-nél nagyobb az oldaltávolság a járdaszegélytől,

 a jármű hossztengelye nagymértékben eltér a járdaszegély vonalától,

(ebben az esetben hibavonalat kell adni).

 másodszori javítással sem sikerült a feladatot végrehajtani, ebben az esetben a vizsga sikertelen.

Feladat megoldása

Parkolás hátra menetben jobbra (farral)

A helyet a tanuló választja ki. Olyan helyet keressen, ahol nem tilos a parkolás.

A tanuló először tegye ki az irányjelzőt, azután a gépkocsisor mellett 1 ajtónyitásnyira haladjon párhuzamosan, a kiválasztott beálló felé. Haladjon rajta túl az autó hátuljával. Kapcsoljon hátramenetbe, nézzen hátra, hogy nincs-e gyalogos mögötte. Csúsztatott kuplunggal, lassan végezze a beállást.

Tolasson hátrafelé, amikor az autó hátulja egy vonalba kerül a jobb ojdali autó hátuljával, tekerje a kormányt jobbra ütközésig.

 

 

Amikor a baloldati visszapillantó tükőrben feltűnik a mögötte lévő autó, plusz egy kicsi a járdaszegélyből, tekerjen a kormányon két kőrt balra. Ez a beállítás megadja az autó szögét, amivel közelít a járdaszegélyhez.

 

 

Amikor az autónk jobb tükre elérte az mellettünk lévő autó bal sarkát álljon meg és mérje fel, hogy mekkora hely van az autónk és a mögöttünk levő autó között.

 

 

Ennek figyelembe vételével, a mellettünk lévő kocsi bal sarkánál, vagy a rendszám táblánál, vagy a jobb sarkánál  tekerje a kormányt balra ütközésig.

 

 

Amikor a púp rámegy az anyós ülésre, álljon meg. Ekkor az autó oldala párhuzamos lesz a járdaszegéllyel, a kéziféket húzza be, a sebességváltót tegye üresbe, a pedálokat engedje fel, az irányjelzőt kapcsolja ki.

Ha a tanuló nem tudja, hogy van-e még hely a mögötte lévő autó eleje, és a mi autónk fara között, nézzen bele a középső tükörbe, és ha a hátsó púp teteje eléri a mögöttünk lévő autó motorház tetejének a végét, nem mehet tovább!

Ha a hátsó kerék a járdának ütközne, vagy távolabb van, mint 30cm, semmi baj, lehet javítani.

Tanács: A forgalomban a „rutin” feladatokat (parkolás stb.) 1-es (csúsztatott 1-es) sebességi fokozatban kell végrehajtani, hogy mindenre legyen idő odafigyelni.

A feladatnak akkor van vége, ha

            1. kézifék be van húzva

            2. sebességváltó kar üresbe van téve

            3. pedálok fel vannak engedve

            4. irányjelző ki van kapcsolva

(A gépkocsi motorját nem kell kikapcsolni.)

 

 

 M7 - Megfordulás hátramenet közbeiktatásával („Y” megfordulás):

 

 

o Követelmény

 A feladat végrehajtásának helyét úgy kell megválasztani, hogy mindkét oldalon megfelelő hosszúságú járdaszegély legyen, és a vizsgázó egy-szeri hátramenettel megfordulhasson. A vizsgázó a személygépkocsival a menetirány szerinti jobb oldalon elindulási szándékának jelzése és körültekintés után induljon el, finom sebességtartással kormányozzon a bal oldali szegély felé, majd induljon el hátramenetben jobbra kormányozva a másik járdaszegély felé addig, ahonnan a megállás után előre indulva, balra kormányozva, a megfordulást be tudja fejezni. Megforduláskor a személygépkocsi mozgásának megfelelő irányba nézzen, valamint oldalra és előre pillantásokkal ellenőrizze a manőver helyességét. A vizsgázónak a manőver végrehajtása alatt mindig a jármű mozgásának megfelelő irányjelzést kell adnia.

Hibavonalat kell adni, ha

 másodszori javítással sem sikerült a feladatot végrehajtani, ebben az esetben a vizsga sikertelen.

Feladat megoldása

Megfordulás hátramenet közbeiktatásával (Y megfordulás)

(A gyakorlatot csúsztatott 1-esben hajtjuk végre.)

A gyakorlathoz a tanuló húzódjon jobbra a járdaszegély mellé, (irányjelzővel) hogy minél nagyobb helye maradjon, a megforduláshoz.

Induláskor az irányjelzőt kapcsolja balra, nézzen a tükörbe, oldalra és hátra. A lassú elindulás után csúsztatott 1-esben tekerje el a kormányt ütközésig balra.

Közelítse meg, a szemben lévő járdaszegélyt (autót). A szegély előtt kb. 1m-el, a kormányt kezdje el tekerni visszafelé, (két kört) és rögtön álljon meg. A kormánytekerés gyors, az autó sebessége lassú. Mire az autó a járdaszegély előtt megáll, a kormányt tekerje kb. egyenesbe.

Hátratolatáskor az autó fara jobbra kell, hogy menjen, tehát a kormányt is jobbra kell tekerni. Az irányjelzőt át kell kapcsolni jobbra. A fenekét tegye ki oldalra, forduljon hátra azon az oldalon, amerre az autó fara menni fog. Lassú elindulás után a kormányt tekerje tovább jobbra ütközésig, (gyorsan) és addig menjen hátra, amíg a kocsi fara a járdaszegélyt meg nem közelíti kb. 1m-re, itt megint vissza kell tekerni a kormányt kb. egyenesig.

Kapcsoljon 1-es fokozatba, az irányjelzőt tegye ki megint balra, és előremenetben csúsztatott 1-es fokozatban haladjon el a járdaszegély, vagy parkoló autó mellett megfelelő távolságban, hogy a kocsi jobb első sarka, vagy a kerék ne érjen hozzájuk.

Ha nem tudja, hogy az autó orra elfér-e, ne kockáztasson, tolasson még egyet.

Hiba esetén, lehet javítani!

Tanács: A forgalomban a „rutin” feladatokat (parkolás stb.) 1-es (csúsztatott 1-es) sebességi fokozatban kell végrehajtani, hogy mindenre legyen idő odafigyelni.

A feladatnak akkor van vége, ha

            1. kézifék be van húzva

            2. sebességváltó kar üresbe van téve

            3. pedálok fel vannak engedve

            4. irányjelző ki van kapcsolva

(A gépkocsi motorját nem kell kikapcsolni.)

 

 

M8 - Megfordulás egy ívben („U” megfordulás):

 

 

 

o Követelmény

 A feladatot olyan helyen kell végrehajtani, ahol az úttest kellően széles az egy ívben történő megforduláshoz. A vizsgázó a személygépkocsival a menetirány szerinti jobb oldalon megfelelően és szabályosan elhelyezkedve jelezze megfordulási szándékát, körültekintés után induljon el, finom sebességtartással egyenletes kormányzással forduljon meg egy ívben tolatás, illetve megállás nélkül. Megforduláskor a személy-gépkocsi mozgásának megfelelő irányba nézzen, valamint oldalra és előre pillantásokkal ellenőrizze a manőver helyességét. A vizsgázónak a manőver végrehajtása alatt mindig a jármű mozgásának megfelelő irányjelzést kell adnia.

Hibavonalat kell adni, ha

 másodszori javítással sem sikerült a feladatot végrehajtani, ebben az esetben a vizsga sikertelen.

Feladat megoldása

Megfordulás egy íven („U” megfordulás)

A gyakorlathoz a tanuló irányjelzővel húzódjon jobbra, a járdaszegély mellé, hogy minél nagyobb helye maradjon, a megforduláshoz.

Álljon meg, a kéziféket nem kell behúzni. Jól nézzen körül, hogy nem jön-e valami, mert őket még zavarni sem lehet.

Ezután csináljon egy szabályos elindulást. (SIKKK) A kormányt tekerje ütközésig balra, hogy az autó meg tudjon fordulni, a szemben levő járdaszegély előtt egy ívben.

A gyakorlat akkor nem megfelelő, ha a tanuló olyan helyet választ a gyakorlat megkezdéséhez, ahol tilos megállni, ha nem használ irányjelzőt, ha nem néz körül elindulás előtt, ha nem tud megfordulni, ha akadályozza a forgalmat.

Hiba esetén lehet javítani!

Tanács: A forgalomban a „rutin” feladatokat (parkolás stb.) 1-es (csúsztatott 1-es) sebességi fokozatban kell végrehajtani, hogy mindenre legyen idő odafigyelni.

A feladatnak akkor van vége, ha

            1. kézifék be van húzva

            2. sebességváltó kar üresbe van téve

            3. pedálok fel vannak engedve

            4. irányjelző ki van kapcsolva

(A gépkocsi motorját nem kell kikapcsolni.)

 

  M9 - Megfordulás saroktolatással

 

 

 

o Követelmény

 A feladat végrehajtásánál olyan helyen kell a megforduláshoz visszatolatni, ahol az úttest szélén járdaszegély vagy egyéb szegély van. A feladat végrehajtható útkereszteződésben, kapubejáróban történő visszatolatással is. A vizsgázó a meghatározott szélességű úttest (útszakasz) menetirány szerinti jobb oldalán tetszőlegesen választott helyről, jobbra kanyarodási szándékát jelezve, körültekintés után induljon el hátramenetben a személygépkocsival. A szükséges iránymódosításokkal haladjon hátramenetben a járdaszegély vonalvezetését követve (útkereszteződésbe történő visszatolatás esetén a betorkolló út menetirány szerinti jobb oldalán maradjon). A betolatást követően balra – a megfelelő forgalmi sávba kanyarodva haladjon tovább. A vizsgázónak a manőver végrehajtása alatt mindig a jármű mozgásának megfelelő irányjelzést kell adnia.

Hibavonalat kell adni, ha

 másodszori javítással sem sikerült a feladatot végrehajtani, ebben az esetben a vizsga sikertelen.

Feladat megoldása

Megfordulás útkereszteződésben saroktolatással

Állj a járdaszegély mellé kb. 1 méterre.

Az irányjelzőt kapcsoljad be abba az irányba, amerre tolatni fogsz. (Jobbra). A fenekedet tedd ki oldalra, hogy hátranézés közben ne törjön ki a derekad.

A járdaszegéllyel párhuzamosan tolass hátra, amikor a kocsi vége 1m-re van a keresztező út szélétől, a kormányt tekerd jobbra ütközésig.

Ha az autó oldala párhuzamos lesz az úttal, tekerj a kormányon két kört balra, hogy az első kerék egyenesbe álljon.

Menj hátra olyan távolságig, hogy a kereszteződést elhagyd, de nem kell 30cm-en belül lenni oldaltávolságban elég, ha a jobb oldali sávban maradsz.

Itt is hátra kell nézni, a szabály miatt, hogy mindig abba az irányba kell nézni, amerre az autó halad. Kiálláskor abba az irányba kell jelezni, amerre menni fogsz. (Balra)

Adj elsőbbséget a főúton, vagy jobbról jövőknek!

Hiba esetén lehet javítani!

Tanács: A forgalomban a „rutin” feladatokat (parkolás stb.) 1-es (csúsztatott 1-es) sebességi fokozatban kell végrehajtani, hogy mindenre legyen idő odafigyelni.

A feladatnak akkor van vége, ha

            1. kézifék be van húzva

            2. sebességváltó kar üresbe van téve

            3. pedálok fel vannak engedve

            4. irányjelző ki van kapcsolva

(A gépkocsi motorját nem kell kikapcsolni.)

 

 

 

 

 Ha az oldalt hasznosnak találtad, ajánld másoknak is!

 

 

photo.jpg - 3.78 kb

vissza a főmenübe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

autósiskola b jogosítvány budapesten, budapesti jogosítvány, budapesti autósiskola, autósiskola budapesten,gyakorlóvezetés jogosítványosoknak, gyakorlóvezetés jogosítvánnyal rendelkezőknek, B kategóriás jogosítvány ára,b jogosítvány budapesten, b vezetői engedély, autósiskolák budapesten, budapesti autósiskolák, olcsó jogosítvány.driving licence B driving school in Budapest, b driving licence b driving school in english,b jogsi, A motor kategóriák, e-learning kresz, webjogsi, webkresz, e-kresz, kresz teszt